他社に真似のできない品質を誇ります

We are the specialists in outdoor power-equipment parts. Design. Prototyping. Production. Assembly. We do it all.

焼結・粉末冶金

Powder metallurgy

焼結は、粉末状の物質をその融点以下の温度で加熱し、固体材料を生成する製造プロセスです。このプロセスにより、粒子が結合し、密度が高く強度のある材料が得られます。焼結は金属の製造に広く使用されています。
プロセスは、粉末材料の準備から始まり、次に型を使用して所望の形状に圧縮されます。圧縮された材料は制御された環境で加熱され、粒子が完全に溶けることなく融合します。これにより、型の形状を保持し、強度や耐久性などの機械的特性が向上した製品が得られます。
焼結は、自動車、電動・エンジン工具、産業、農業、建設機機、航空宇宙、電子機器などのさまざまな産業で広く使用されており、複雑な形状を高精度で製造できることが特徴です。

大成モナックは自社工場で成型、焼結、熱処理炉などの粉末冶金製造設備を備え、 主にクラッチ、ギヤ、スプロケット、ロータポンプ、カム、含油軸受などの焼結部品を内製しています。コスト競争力(特に金型)、小ロット対応力が強みです。 開発型企業として、昨今、軟磁性材で成型した圧粉磁心、焼結接合、密度7.5g/m3以上を実現する高密度焼結の研究開発に取り組んでいます。

 
Sintering is a manufacturing process used to create solid materials from powdered substances by heating them to a temperature below their melting point. This process causes the particles to bond together, resulting in a dense and strong material. Sintering is commonly used in the production of metals.

The process begins with the preparation of a powdered metal, which is then compacted into a desired shape using a mold. The compacted material is heated in a controlled environment, allowing the particles to fuse without melting completely. This results in a product that retains the shape of the mold and exhibits enhanced mechanical properties such as increased strength and durability.

Sintering is widely used in various industries, including automotive, aerospace, and electronics, due to its ability to produce complex shapes with high precision and excellent material properties.

Taisei Monac have the compression molding machine, sintering furnace and tempering furnace and manufacture the sintered parts in house.
We mainly manufacture sintered parts such as clutches, gears, sprockets, rotor pumps, cams, and oil-impregnated bearings in-house. Our strengths are cost competitiveness (especially dies) and the ability to handle small lots. As a development-oriented company, we have recently been working on research and development of soft magnetic powder cores, sintered bonding, and high-density sintering that achieves a density of 7.5g/㎥ or more.

圧粉磁心

Soft magnetic powder motor core

アキシャルギャップモータ

Axial gap motor

焼結金属接合

Sinter metal bonding

フレキシブルシャフト

Flexible Shaft

フレキシブルシャフトとは柔軟な金属製のドライブシャフトです。一般的には直径1㎜前後のスチールやステンレススチールの硬鋼線を複数の階層に巻き上げ、シャフト形状に成型します。適度な柔軟性と高い耐久性を兼ね備えており、曲げやねじれに対応しつつ、回転運動を正確に伝える役割を果たします。

主な特徴
柔軟性: 曲げたりねじれたりすることができ、狭いスペースや複雑な経路でも使用可能
耐久性: 金属製のため、長期間使用しても変形しにくい
高い伝達効率: 回転運動を効率的に伝えることができます

材質と設計によって、フレキシブルシャフトは様々な用途での使用に耐えうる性能を持っています。
当社のフレキシブルシャフトはネジリ破断性、回転抵抗トルク特性共に高い信頼性をもち、回転にともなうブレや発熱も大幅に削減することに成功しました。
この結果あらゆる用途に対応する豊富なバリエーションを手に入れました。

Our flexible shaft has high reliability in both twist fracture property and rotational resistance torque characteristics, and has succeeded in significantly reducing blurring and heat generation due to rotation.
As a result, we have obtained a wide variety of products for all purposes.
 

真空含浸フレキシブルシャフト

従来の潤滑剤の塗布方法とは異なり、当社では独自に開発した真空含浸
装置の使用によりフレキシブルシャフトを構成するエレメントワイヤーの
1本1本に特殊潤滑剤(日本石油と共同開発製品"GMX-5")を塗布する
ことに成功、フレキシブルシャフトのもつ問題点を解消しました。

Vacuum impregnated flexible shaft

Unlike the conventional lubricant application method, we use a vacuum impregnation device that we have developed independently to apply a special lubricant to each of the element wires that make up the flexible shaft (a product jointly developed with Nippon Oil Co., Ltd. "GMX-5". We succeeded in applying ") and solved the problem of the flexible shaft.

フレキシブルライナー

Flexible Liner

フレキシブルライナー

当社のフレキシブルライナーは耐熱、耐油ゴムと特殊圧延鋼の使用により、軽量かつ柔軟性に富み、加えてシャフト保護の為のR規制も可能です。
又両端の金具についてはパイプのバルジ工法で製作されたもので当社により初めて用いられました。
 

 

Flexible Liner

Our flexible liner is lightweight and highly flexible due to the use of heat-resistant, oil-resistant rubber and special rolled steel, and R regulation is also possible to protect the shaft.
The metal fittings at both ends were manufactured by the bulge method of pipes and were used for the first time by our company.

樹脂押出ライナー

Other Liners

星形ライナー

当社の防振星形ライナーは内側に66ナイロンを外側に軟質塩化ビニールの壁という2重構造をもっており、しかも外側の壁から5枚のフィンが隆起
しているので、従来のライナーでは想像も出来なかった防振効果を
生み出すことに成功しました。

Star-Shaped Liner

Our anti-vibration star-shaped liner has a double structure with 66 nylon on the inside and a soft vinyl chloride wall on the outside, and five fins are raised from the outer wall, so you can imagine it with a conventional liner. We have succeeded in producing an anti-vibration effect that was not available.

TSライナー

66ナイロンのライナーにゴムプッシュを取り付けた、大成モナック
オリジナルのTSライナー。
北米にて特許を取得しています。

TS liner

Taisei Monac's original TS liner with a rubber push attached to a 66 nylon liner.
We have a patent in North America.

フレキシブルシャフト生産工程

Production process of flexible shaft

アルミ押出・引抜

Aluminum extrusion

アルミ押出は、アルミニウム合金を特定の断面形状に変形させるプロセスです。このプロセスでは、アルミニウムの物理的特性を最大限に活用します。アルミニウムの可鍛性により、容易に加工および鋳造が可能であり、その密度と安定性により、さまざまな産業用途に適しています。

プロセスは、アルミニウムビレットを高温に加熱し、ダイを通して押し出すことで行われます。この方法は非常に効率的で、優れた表面仕上げと厳密な公差を持つ複雑なプロファイルの製造を可能にします。アルミ押出製品は、その軽量性、強度、耐食性により、自動車、電動・エンジン工具、産業、建設、農業機械、航空宇宙、消費財などの産業で広く使用されています。

大成モナック中国工場の所在する広東省中山市はアルミ押出・引抜の集積地です。当社中国工場は異形押出による複雑な断面形状、引抜工程による高精度な寸法公差を実現。また当社中国工場内で機械加工、曲げなどを内製しています。
鉄や銅からアルミへの切り替えによる軽量化、コストダウンなどを狙った研究開発も行っています。

 
Aluminum extrusion is a process used to transform aluminum alloy into objects with a definitive cross-sectional profile for a wide range of uses. The extrusion process makes the most of aluminum’s unique combination of physical characteristics. Its malleability allows it to be easily machined and cast, while aluminum’s density and stability make it an ideal material for various industrial applications.
The process involves heating aluminum billets to a high temperature and then forcing them through a die to create the desired shape. This method is highly efficient and allows for the production of complex profiles with excellent surface finishes and tight tolerances. Aluminum extrusions are widely used in construction, automotive, aerospace, and consumer goods industries due to their lightweight, strength, and corrosion resistance.

Taisei Monac Chinese factory is located in Zhongshan City, Guangdong Province, which is a hub for aluminum extrusion and drawing. Our Chinese factory achieves complex cross-sectional shapes through special extrusion and high-precision dimensional tolerances through the drawing process. We also perform in-house machining and bending at our Chinese factory. We are also conducting research and development aimed at reducing weight and costs by switching from iron and copper to aluminum.

アルミドライブシャフト

Aluminum drive shaft

OEM受託生産

OEM Products

主に屋外作業機械の設計、試作、評価、量産の一連の開発、量産設備を保有しています。R&D部門は、市場調査、設計、試作、評価の開発工程を有します。

We make not only parts but also design, prototype, test and assembly the OPE completed products in house. Our R&D have a capability to design, prototype and test the OPE products in house.